Pozycjonowanie Białystok

Pozycjonowanie SEO Białystok

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google jest celem wszystkich posiadaczy stron i sklepów internetowych. Nic zresztą dziwnego, bo szukając czegokolwiek w Internecie, najczęściej korzystamy właśnie z tej wyszukiwarki. Powstaje więc pytanie, co zrobić, by osiągnąć wysokie pozycje. W tej kwestii wyjścia mamy dwa i wybór najlepszego wcale nie jest taki oczywisty, jak mogłoby się w pierwszej chwili wydawać. Naszym zdaniem znacznie efektywniejszym jest pozycjonowanie SEO, co wyjaśniliśmy w poniższym tekście. W razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszą firmą:

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Google Adwords czy pozycjonowanie strony internetowej?

Chcąc pojawiać się jak najwyższej w wynikach Google’a, musimy rozważyć dwie opcje – odwieczny konflikt między płatnymi pozycjami reklamowymi Google Ads i owianymi tajemnicą technikami agencji SEO. Wykupując sobie reklamę u właścicieli samej wyszukiwarki, mamy pewność, że pojawimy się na samej górze rezultatów wyszukiwania. Dzięki kampanii Adwords Google pokazuje linka do strony klienta przed zwykłymi wynikami (zwanymi „organicznymi”) po wpisaniu wybranych fraz i słów kluczowych. Brzmi to świetnie, ale nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać.

Przede wszystkim kampania Adwords jest bardzo kosztowna. Zawierając umowę z Google pozycjonowanie przebiega w taki sposób, że płacimy i za miejsce reklamowe, i za każde kliknięcie użytkownika. Naturalnie ta druga opłata za pojedyncze kliknięcie jest bardzo niska, lecz szybko kwota się sumuje, co przy popularniejszych tematykach potrafi osiągnąć zawrotne kwoty. I choć przekłada się to na ruch na stronie, więc rosną także przychody, czasem koszt takiej kampanii okazuje się zwyczajnie wyższy niż budżet, jaki klient zamierza przeznaczyć na marketing internetowy.

Drugą sprawą jest skuteczność. Mówimy tu o pierwszym miejscu w wynikach, lecz z wyraźnym oznaczeniem, że jest to reklama. Nie ma się co oszukiwać – ludzie niezbyt ufnie podchodzą do takich stron, znacznie wyżej ceniąc „naturalne” wyniki. Panuje przeświadczenie, że pierwsze miejsca organiczne są wyrazem jakości strony internetowej i zaufania internautów, a im wyższa pozycja sklepu, tym bezpieczniejszy zakup. Za tym akurat stoi głównie agencja pozycjonująca, ale nie da się ukryć, że jest jakaś logika w takim myśleniu. Reklamy zwykle wyłączamy lub przewijamy, dopatrując się wad w promowanych w ten sposób produktach. Z tego też powodu kampania Adwords nie zawsze jest najlepszym wyborem.

pozycjonowania Białystok

Tylko porządna agencja SEO zapewnia skuteczne pozycjonowanie

Po przeciwnej stronie znajduje się właśnie pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony pod algorytmy Google’a. Oznacza to dostosowanie strony internetowej, by wyszukiwarka uznała, że należy się jej wysokie miejsce wśród wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak takie łatwe do opisania, gdyż wpływa na to wiele czynników i każdy pozycjoner ma własne metody, ale wyróżniamy tu przede wszystkim linkowanie oraz tworzenie odpowiednich treści.

Linkowaniem nazywane jest pozyskiwanie odpowiednio mocnych serwisów, z których pozycjonowana strona czerpałaby „siłę” i zaczęła być lepiej widoczna. Dawniej korzystało się przede wszystkim z płatnych katalogów, ale dzisiaj się już od tego odchodzi, skupiając się bardziej na artykułach sponsorowanych w popularnych portalach. Ilu pozycjonerów, tyle pomysłów na linkowanie, ale bez tego ciężko mówić o jakichkolwiek topach, czyli wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.

Jeśli chodzi o same treści, tutaj podstawą są teksty oraz dobrze dobrane frazy i słowa kluczowe. Celem jest stworzenie artykułów, które nie tylko będą merytoryczne i przyjemne w czytaniu, ale przede wszystkim dostosowane do wspomnianych algorytmów wyszukiwarki. Tutaj istotna może być długość tekstu, liczba akapitów czy nawet nasycenie tychże akapitów poszczególnymi słowami. Nie wiadomo, na co konkretnie Google zwraca uwagę i jakie aspekty ceni wyżej niż inne, a poza tym algorytmy te co jakiś czas się zmieniają, więc tylko profesjonalna agencja pozycjonująca jest w stanie stale identyfikować i dostosowywać się do coraz to nowych wymogów.

„Pozycjonowanie Białystok Pozycjonowanie”, czyli o co chodzi z frazami kluczowymi

Napisanie odpowiednich treści jest nie lada wyzwaniem. Tutaj potrzebny jest doświadczony copywriter, który bez problemu dostosuje się do wytycznych pozycjonera pod względem budowy takiego tekstu. Istotnym jest tu zmieszczenie słów i fraz kluczowych, które ludzie wpisują do wyszukiwarki. I tak, przykładowo, sklep z kurtkami będzie potrzebował połączeń słów typu „kurtka męska”, „kurtki męskie” czy „kurtki męskie tanie”, a to tylko kilka z wielu takich fraz. Nie jest to jednak takie proste, bo w całej Polsce znajdzie się wiele sklepów z kurtkami, a dodatkowo pierwsze miejsca wyników najczęściej okupują strony Allegro czy OLX. Warto więc rozważyć pozycjonowanie lokalne.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych polega na wybraniu sobie regionu, najczęściej miasta, gdzie chcielibyśmy trafić do upragnionych topów. Jest to prostsze, bo pojedyncze miasto ma znacznie mniejszą konkurencję niż ogólnopolski rynek, a w wielu przypadkach opłaca się zawężać w ten sposób grupę docelową. Mając to na uwadze i biorąc siebie za przykład, znacznie łatwiej korzystać z fraz takich jak „pozycjonowanie stron Białystok”, „pozycjonowanie sklepów Białystok”, „agencja SEO Białystok” czy nawet „skuteczne pozycjonowanie Białystok” niż podobne frazy bez nazwy miasta. Jeśli chodzi o polski rynek pozycjonowania stron, konkurencja jest duża i o bardziej ogólne frazy zwyczajnie ciężej się walczy.

pozycjonowania stron Białystok

Zanim przystąpimy do pozycjonowania, najważniejsze jest przygotowanie

Powyżej opisaliśmy pokrótce proces pozycjonowania, choć na samym początku solidny pozycjoner robi kompleksowy audyt SEO, czyli ustalenie sytuacji wyjściowej strony klienta. Dzięki temu można wychwycić wiele problemów, które mogą przeszkodzić późniejszym działaniom pozycjonera. Takie pułapki mogą tkwić wszędzie – strona główna, podstrony, sam kod strony… W przypadku SEO SEM jest wiele elementów, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę.

W kwestii dopieszczania w ten sposób stron pozycjonowanie sklepów jest wyjątkowo problematyczne. Właściciele takich serwisów zazwyczaj przesadnie chronią swoje strony internetowe przed jakimikolwiek zmianami, także najlepiej zainteresować się pozycjonowaniem już na etapie tworzenia strony. Niestety, później nie można tak po prostu zrezygnować z tych zmian, bo inaczej praca agencji nie będzie przynosiła oczekiwanych efektów.

SEO pozycjonowanie wymaga niekiedy wyrzeczeń, ale też potrafi stworzyć ogromny ruch na stronie, a to przekłada się na wielu nowych potencjalnych klientów i wzrosty widoczne w Google Analytics. Do tego strona nie spadnie od razu ze swojej pozycji po zakończeniu współpracy z pozycjonerem, z kolei w przypadku kampanii Adwords promowany serwis znika momentalnie po przerwaniu płatności. Zdecydowanie warto więc rozważyć agencję SEO.

X