Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie SEO Gdańsk

Strój kąpielowy, rower czy nocleg w innym mieście – czegokolwiek byśmy nie potrzebowali, możemy wejść do Internetu i przejrzeć interesujące nas oferty. Ta wygoda wiąże się jednak z narastającym lenistwem i zwykle nie szukamy dalej niż pierwsze kilka wyników wyszukiwania. Dlatego też coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się, by agencja SEO zajęła się ich stroną. Pozycjonowanie stron internetowych to zwyczajnie najprostsza droga, by zdobyć czołówkę wyników wyszukiwania (tzw. „topy”) i znacznie zwiększyć ruch internautów.

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Jak działa pozycjonowanie stron?

Praca pozycjonera opiera się na optymalizacji danego serwisu pod wyszukiwarkę, co określane jest angielskim akronimem SEO (Search Engine Optimization). Taka agencja SEO korzysta ze wszystkich znanych jej metod, by dostosować stronę klienta do algorytmów Google’a, co wyniesie ją na wyższe pozycje. Cały proces jest całkiem złożony, gdyż na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele aspektów, a do tego oferty kampanii SEO różnią się między agencjami.

Jeśli chodzi o naszą ofertę, zawsze przeprowadzamy najpierw audyt SEO, czyli kompleksową analizę stanu wyjściowego pozycjonowanej strony. Jest to niezbędne, gdyż przygotowuje do odpowiedniego pozycjonowania strony, wykazując, co należałoby zmienić. Pod uwagę branych jest wiele czynników – od tak oczywistych rzeczy jak zgodność tematyczna, przez układ podstron i czas wczytywania, po szczegóły niedostrzegalne na pierwszy rzut oka – problemy z kodem strony, złe zastosowanie nagłówków czy niepoprawne adresy URL.

Sugerowane zmiany muszą zostać wprowadzone, by zmaksymalizować efekty, jakie przynosi praca pozycjonera. Niektóre działania firmy SEO mogą wręcz nie przynieść żadnych efektów, jeśli zawiedzie początkowa analiza i problematyczne elementy nie zostaną poprawione. Z tego względu trzeba uważać na darmowe wyceny proponowane przez niektóre agencje. Taka bezpłatna wycena często jest robiona powierzchownie, a po nawiązaniu współpracy nieprofesjonalny pozycjoner uzna ją za zrobiony audyt i jego praca będzie nieskuteczna.

Pozycjonowania Gdańsk

Audyt zrobiony – co dalej?

Przed rozpoczęciem rzeczywistego pozycjonowania stron trzeba jeszcze zadbać o najważniejsze frazy kluczowe, czyli to, co ludzie wpisują w wyszukiwarce. Zwykle klienci mają już parę wybranych, jednak dopiero dogłębna analiza konkurencji i danych Google’a pozwalają stworzyć listę najczęściej wyszukiwanych fraz. Biorąc siebie samych za przykład – próbując trafić do właścicieli stron, którzy chcą się pozycjonować w Trójmieście, potrzebujemy odpowiednich fraz lokalnych, np. „pozycjonowanie Gdynia”, „pozycjonowanie Gdańsk” i „pozycjonowanie Sopot”, ale też frazy podobne, jak „pozycjonowanie stron Gdynia”, „agencja SEO Gdańsk” czy „pozycjonowanie SEO Sopot”.

Mając wybrane frazy, firma pozycjonerska może dostosować do nich dalsze działania. Powyżej zajęliśmy się jedynie kilkoma miastami (pozycjonowanie lokalne), gdyż te są z reguły prostsze w pozycjonowaniu z racji mniejszej konkurencji. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zamiaru wejścia do topów w całej Polsce i jest to również oferta znacznie droższa, więc wszystko zależy tu od ambicji właściciela strony lub sklepu internetowego. Często jednak klient startujący od jednego miasta, po osiągnięciu sukcesu dzięki technikom SEO, zaczyna rozszerzać swoją działalność na kolejne miasta, a docelowo – cały kraj.

 

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Teksty podstawą pozycjonowania stron

Jednym z dwóch filarów działań agencji SEO jest przygotowanie odpowiednich tekstów do zamieszczenia na stronie klienta. Najczęściej są to artykuły o specjalnych wymogach dotyczących liczby znaków lub słów oraz obecności i natężenia frazy kluczowych, ale też wielu innych czynników. Takie treści muszą zostać umieszczone na pozycjonowanej podstronie i wtedy są odczytywane przez roboty Google’a. Samo to wystarcza, by zaistnieć w wynikach wyszukiwania. Napisanie czegoś takiego nie jest jednak najprostsze.

Zadanie napisania treści zleca się przeważnie copywriterom. Tutaj jednak potrzeba doświadczonej osoby, bo nie jest to tekst wyłącznie przeznaczony dla Google’a – w końcu będzie on widniał na stronie klienta, tak więc zobaczą go wszystkie osoby odwiedzające jego serwis. Z tego powodu nie wystarczy trzymać się wytycznych otrzymanych od pozycjonera. Odpowiedni tekst powinien być również merytoryczny i odpowiadać na najczęściej zadawane przez odwiedzających pytania. W naszym zespole pracują copywriterzy, którzy na podobnych treściach zjedli zęby, trzeba się jednak wystrzegać firm pozycjonerskich, które zlecają podobne artykuły komuś obcemu. Oszczędzanie w tej kwestii wiąże się z ryzykiem otrzymania kiepskich tekstów, a te zwyczajnie odrzucą, zamiast zachęcić potencjalnych klientów do danego sklepu.

Drugim filarem jest z kolei tzw. „linkowanie”, czyli budowanie bazy mocnych linków pomagających pozycjonowanej stronie. Najpopularniejszą metodą linkowania jest wykupowanie tekstów sponsorowanych na popularnych stronach. Wyróżnia się tu m.in. serwisy informacyjne online oraz blogi, które za pewną opłatą opublikują tekst posiadający linka do strony klienta. Ten sposób pozycjonowania stron potrafi być kosztowny, lecz odpowiednio dobrane linki bardzo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie sklepów i innych stron.

Pozycjonowania stron Gdańsk

Co z alternatywnymi sposobami na zwiększenie ruchu na stronie?

Korzystając z SEO pozycjonowanie jest skuteczne (oczywiście jeśli mówimy o doświadczonej agencji), lecz dość długotrwałe. Alternatywą mogą być kampanie Google’a, czyli Google Adwords. Pozwala to zapłacić wyszukiwarce za to, by dana strona wyświetlana była na samej górze ponad wynikami wyszukiwania, co dzieje się natychmiast w przeciwieństwie do zazwyczaj kilkumiesięcznego pozycjonowania. Problem jednak w tym, że link jest oznaczony jako reklama (a takim internauci ufają mniej), a do tego musimy uiścić niewielką opłatę za każdą osobę klikającą w taką reklamę.

Niektórzy próbują wypromować swoją firmę poprzez social media. Z naszego punktu widzenia nie jest to jednak metoda, na której można polegać. Jedyne (w miarę) prawdopodobne wyniki da się osiągnąć dzięki Facebook Ads, czyli opłacanym pozycjom reklamowym. Bez tego pozostaje liczyć, że któryś z postów na fanpage’u przerodzi się w virala i zdobędzie uwagę milionów, ale tego przewidzieć się nie da.

Pozycjonowanie SEO przede wszystkim

Przedstawiliśmy kilka alternatywnych metod na zwiększenie popularności strony, ale z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym wyjściem są działania SEO. Niezależnie od tego, czy chodzi o Gdańsk, Gdynię czy Sopot pozycjonowanie w przypadku marketingu internetowego, nawet to lokalne, jest obowiązkiem, jeśli chcemy zaistnieć w wyszukiwarkach. Od wysokiej pozycji zależy sukces firmy, a optymalizacja pod Google’a to najlepsze, co można zrobić.

X