Pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie SEO Kraków

Strona internetowa jest dziś czymś znacznie ważniejszym niż wizytówką firmy. W Sieci sprzedaje się dziś na cały kraj, zdobywa klientów i zwyczajnie jest się łatwym do znalezienia, nawet jeśli nasz klient działa na drugim końcu Polski. Marketing internetowy z każdym dniem znaczy coraz więcej na rynku i w kwestii sklepów internetowych skuteczne pozycjonowanie to podstawa. Jeśli potencjalni klienci nie widzą naszej strony w pierwszych kilku wynikach wyszukiwania, nie będą się trudzić szukając dalej i ich pieniądze zgarnie konkurencja. Tutaj wchodzi agencja SEO i proces pozycjonowania.

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Google dzisiejszą panoramą firm

Ile razy chcieliście znaleźć jakiś sklep lub usługę w Waszym mieście i pierwsze, co zrobiliście, to wpisanie danej frazy w wyszukiwarkę? „Dentysta Kraków”, „Tani krawiec Kraków” czy nawet „Pozycjonowanie stron Kraków” – takie frazy wpisujemy najczęściej i zazwyczaj zatrzymujemy się na pierwszej, drugiej lub trzeciej pozycji. Podświadomie bardziej ufamy stornom, które są na wyższych miejscach, chociaż wcale nie zależy to od jakości oferowanych usług… no, może tylko w ostatnim przypadku od tego zależy, bo kwestia zajmowanego miejsca w tzw. „topach” to właśnie zasługa działań SEO. Pod warunkiem, że powierzycie swoją stronę w ręce profesjonalistów.

Przechodząc do pozycjonowania strony z punktu widzenia naszej pracy, wszystko rozbija się o wspomniane frazy i słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. To nie marka sklepu, a wyniki na poszczególne frazy są właśnie podstawą marketingu internetowego. Praca pozycjonera rozpoczyna się od dokładnego zweryfikowania tychże i ocenienia, co ludzie wpisują najczęściej, by skupić się właśnie na nich i w ten sposób zmaksymalizować ruch na stronie internetowej. W tym celu wykorzystuje się rozmaite narzędzia, z których najpopularniejszym jest Google Analytics. Pozycjoner analizuje stan strony internetowej klienta i jego konkurencji oraz frazy, na które pozycjonują się inne firmy o podobnym asortymencie.

Takie wstępne badanie sytuacji wyjściowej to audyt SEO, od którego zależy rodzaj dalszej współpracy z klientem. Dopiero po zrobieniu takiego audytu jesteśmy w stanie stwierdzić, jak długo może zająć pozycjonowanie, jakie miejsca w wynikach Google’a są realistyczne do osiągnięcia w danym przedziale czasowym i jakie zmiany należy wprowadzić na już istniejącą stronę, by przygotować ją pod działania agencji. Najważniejsze jest dla nas indywidualne podejście, bo zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy klient jest inny, oraz realistyczne podejście. Nie obiecujemy czegoś, co jest w danym momencie nieosiągalne, ale na pewno zaproponujemy możliwie najlepszą ofertę.

Pozycjonowania Kraków

Jak dokładnie działa pozycjonowanie?

Kiedy jest już oferta pozycjonowanie strony może rozpocząć się na pełnych obrotach. Po uzgodnieniu z klientem warunków współpracy, zaczynamy z wprowadzaniem zmian wynikających z case study, tworzeniem odpowiednio skrojonych treści i linkowaniem.

Te pierwsze wynikają bezpośrednio z audytu i są tam zamieszczone wskazówki, co poprawić, by nasza praca mogła przynieść rzeczywiste efekty. Mogą to być rozmaite rzeczy – począwszy od niekorzystnego podziału oferowanych produktów na kategorie, przez źle zrealizowane linkowanie wewnętrzne, po niezgodności w kodzie strony, które są odczytywane przez algorytmy Google’a. Czasem sugerowane zmiany są „inwazyjne” i trzeba dokonać pewnych zmian na stronie, co w przypadku gotowej i działającej już jakiś czas strony zwykle robione jest niechętnie. Niestety na pozycjonowanie wpływ ma wiele rzeczy i warto zająć się jak największą ich liczbą.

Drugi aspekt SEO to tworzenie treści. Co prawda wyszukiwarka Google wrażliwej duszy poety nie ma, ale potrafi odczytać i przeanalizować wszystko, co jest dostępne na stronie. Wchodzą w to rozmaite artykuły i teksty reklamowe, mające zachęcić klienta do zakupu (content marketing). Tutaj wchodzą nasi doświadczeni copywriterzy, którzy nie tylko potrafią napisać tekst idealnie pasujący pod algorytmy wyszukiwarki, ale też taki, który rzeczywiście będzie stanowił merytoryczną i ciekawą lekturę dla potencjalnego klienta. W tych tekstach istotnych jest wiele czynników, m.in. ich długość oraz słowa kluczowe (wraz z ich „długimi ogonami, ang. long tail) i ich natężenie. Tutaj pojawia się też pojęcie „pozycjonowanie szerokie”, czyli na wiele fraz naraz.

Na trzecim miejscu jest linkowanie, czyli budowanie i wykorzystywanie bazy linków zewnętrznych. Polega to na tym, że w rozmaitych tekstach sponsorowanych i nie tylko mocne strony internetowe podają linka do serwisu klienta, znacznie wzmacniając pozycjonowanie strony. Jest to wymagająca część pozycjonowania stron i na tym etapie łatwo odróżnić amatorów od specjalistów.

 Uwaga na oszustów!

Nasza agencja SEO pozycjonowanie stron ma w małym palcu, choć nie ma się co oszukiwać – jest to branża bez stuprocentowo działających rozwiązań. Pozycjonowanie sklepów internetowych i innych stron jest zadaniem, w którym nigdy nigdy nie mamy gwarancji sukcesu. Z tego powodu wymagana jest pewna doza zaufania ze strony klienta, a co poniektóre nieszczere agencje to wykorzystują, podpisując umowę dla dłuższy okres i nie robiąc zupełnie niczego. Pracując z takimi, można liczyć jedynie na odpowiedź typu „mówiliśmy, że to nic pewnego”. I tak klient marnuje czas, a kolejny pozycjoner na start otrzymuje podejrzliwe pytania o planowane działania.

Jak się przed tym uchronić? Należy korzystać wyłącznie ze sprawdzonych agencji, których osiągnięcia łatwo zauważyć – w końcu powinni mieć klientów na wysokich pozycjach. Trzeba też uważać na młode firmy. Co prawda mogą zaoferować lepsze stawki, ale często nie mają wypracowanych metod działania i eksperymentując na stronie klienta, mogą ją zostawić w jeszcze gorszym stanie niż była, a w skrajnych przypadkach – w miejscu wręcz nie do odratowania.

Gdzie się pozycjonować – lokalnie czy na całą Polskę?

W zależności od tego, czy mamy na celu całą Polskę czy tylko Kraków pozycjonowanie należy dostosować do wymagań klienta. Jeśli chodzi o samo pozycjonowanie stron Kraków nie jest najcięższym rynkiem dla większości firm. Nie jest też żadnym zaskoczeniem, że lokalnie znacznie łatwiej osiągnąć topy, ograniczając się do firm z Krakowa, niż w przypadku kampanii SEO na całą Polskę. Lokalne pozycjonowanie przestaje jednak wystarczać, gdy agencji interaktywnej w kwestii SEO się powiedzie. Jeśli tylko klient ma takie ambicje, możemy z czasem zacząć pozycjonować się właśnie na cały kraj, choć to również trochę potrwa.

Dlatego też tak istotnym jest utrzymywanie stałego kontaktu między pozycjonerem a klientem. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostosować dalsze działania do planów klienta i wszystko będzie przebiegało sprawniej. W sklepie pojawiają się nowe kategorie produktów? Agencja SEO powinna zająć się odpowiednimi frazami od razu. Dodatkowe miasto i rozwijamy pozycjonowanie lokalne? Konkurencja może być tam zupełnie inna i potrzeba czasu na analizę nowego rynku.

Pozycjonowania stron Kraków

Kampanie Google Adwords drogą na skróty

Pozycjonowanie sklepów internetowych i innych stron jest bardzo czasochłonne i żaden pozycjoner nie ma nigdy pewności, że uda się wejść na sam szczyt. Przez to niektórzy klienci powierzają swoją stronę internetową samemu Google’owi. To właśnie kampanie Adwords, czyli płacenie wyszukiwarce za utrzymywanie naszej strony na samej górze, nad całą resztą wyników wyszukiwania. Klient wybiera sobie tyle fraz i słów kluczowych, ile chce, a po zatwierdzeniu wszystkiego jego strona główna czy podstrony automatycznie lądują na miejscach reklamowych. Łatwe, proste i…

… nieporównywalnie droższe. Google Adwords (zwane też Google Ads) przynosi efekty, jednak nie jest to takie piękne, na jakie brzmi. Nie dość, że płacimy za każde kliknięcie na pozycji reklamy, to jeszcze badania wykazały, że tych klików wcale nie jest tak dużo. Ludzie zwyczajnie nie wierzą reklamom, znacznie bardziej ufając organicznym wynikom i komentarzom (chociaż na te drugie trzeba uważać, marketing szeptany jest w Sieci i social media popularny). Warto jednak rozważyć wszystkie opcje, a bezpłatna wycena wstępna pozwoli określić, jakie usługi pozycjonowania będą potrzebne i ile wyniosą.

Agencja interaktywna Kraków, dla której SEO to nie problem

Jeśli chodzi o pozycjonowanie Kraków nie jest dla nas problemem w kwestii zasięgu lokalnego, podobnie zresztą jak dowolne miasta całej Polski. Jeśli zależy Wam więc na wysokiej pozycji Waszych stron pozycjonowanie warto powierzyć naszej firmie. Rozumiemy rynek, mamy doświadczenie, a przede wszystkim traktujemy każdego klienta indywidualnie, co pozwala na wysokie prawdopodobieństwo udanej kampanii SEO. Szukając pozycjonera nasza firma będzie świetnym wyborem.

X