Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie SEO Łódź

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest dziś synonimem sukcesu strony lub sklepu internetowego. W końcu znacznie łatwiej skorzystać z wyszukiwarki niż pamiętać konkretne linki do każdego serwisu. Prostota korzystania z Google’a rozleniwiła internautów na tyle, że zwykle nie wychodzą poza kilka pierwszych wyświetlanych pozycji, toteż już poza pierwszą dziesiątką nasza strona będzie praktycznie niewidoczna. Jak przebić się do czołówki? Tutaj potrzebny będzie profesjonalna agencja SEO. Zapraszamy do skontaktowania się z naszymi ekspertami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące pozycjonowania:

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Jak dokładnie działa pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego dobry pozycjoner jest znacznie lepszy od płacenia bezpośrednio firmie Google? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania w dalszej części tekstu.

Skuteczne pozycjonowanie stron na wyciągnięcie ręki

Podstawową kwestią w przypadku pozycjonowania jest SEO, pod którymi to literkami ukrywają się słowa Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Głównym zadaniem pozycjonera jest zmodyfikowanie strony klienta w taki sposób, by Google pozycjonowanie przeprowadziło na własną rękę, uznając, że należy się jej wysokie miejsce. Oczywiście wymaga to odpowiednich technik pozycjonowania stron, które różnią się między pozycjonerami. Nikt nie zna dokładnych metod, według których wyszukiwarka ocenia pozycję danego serwisu, poza tym algorytmy te zmieniają się co jakiś czas. Potrzeba więc doświadczonej agencji SEO jak nasza, potrafiącej dostosować się do wszelkich zmian.

Zaczynając współpracę z profesjonalnym pozycjonerem, najpierw przeprowadza on gruntowny audyt SEO, czyli dogłębną analizę sytuacji wyjściowej portalu. Przeanalizowaniu podlega tu praktycznie każdy jego element – strona główna, podstrony, hiperłącza, opisy strony w Google, a nawet sam kod strony. Jest tego sporo, ale bez tak szczegółowych informacji ciężko o efektywną pracę pozycjonera.

Następnie właściciel dostaje pełny raport z audytu i sugerowane zmiany do wdrożenia w celu zmaksymalizowania potencjału SEO strony. Naturalnie firma pozycjonująca do niczego nie zmusza, ale bez tego działania pozycjonera nie będą przynosiły oczekiwanych rezultatów, więc warto zainteresować się pozycjonowaniem stron jeszcze na poziomie tworzenia serwisu lub godzić się później na ustępstwa. Zmiany takie mogą obejmować np. podział produktów na inne kategorie, dodanie kilku podstron lub przebudowanie strony głównej, także nierzadko są to inwazyjne modyfikacje, ale też my cenimy sobie kontakt z klientem, stąd wszystko przebiega za jego zgodą.

pozycjonowania Łódź

Słowa kluczowe fundamentem kampanii SEO

Następnym krokiem, jaki wymaga proces pozycjonowania, jest stworzenie i opublikowanie na stronie odpowiednich treści. Zadaniem pozycjonera jest tu sformułowanie wytycznych, czyli tematyki, formatowania takiego tekstu i innych pomniejszych aspektów oraz fraz kluczowych. Te ostatnie są zdaniem wielu najbardziej istotne, gdyż to one kierują na daną stronę. Taka fraza musi być dobrana w sposób, w który użytkownik będzie wpisywał zapytanie do wyszukiwarki. W przypadku producenta sztućców byłyby to m.in. „sztućce”, „noże” czy „łyżki”, ale też „sztućce sklep”, „widelce tanio” i tym podobne ogony (z angielskiego „long tail”).

Dobrym pomysłem w niektórych przypadkach jest zawężenie takich kategorii. Można tego łatwo dokonać poprzez dodanie miasta (tzw. pozycjonowanie lokalne), w którym chcemy się pozycjonować. I tak, korzystając z naszej branży jako przykładu, łatwiej będzie wejść na pierwsze miejsca na frazy „pozycjonowanie stron Łódź”, „skuteczne pozycjonowanie Łódź” czy „agencja SEO Łódź” niż w przypadku ogólnopolskich wyników. Pozycjonowanie lokalne jest w takim wypadku dobrym rozwiązaniem.

Należy jednak zatrudnić do tego dobrze piszącego copywritera, by zręcznie zmieścił je w tekście, bo potem możemy przeczytać w takim artykule potworka „pozycjonowanie Łódź pozycjonowanie” i strona straci w oczach potencjalnego klienta. Nie można zapominać, że strona internetowa czy sklep internetowy jest naszą wizytówką i powinna prezentować się jak najlepiej. Porządne teksty przykują uwagę i dadzą wrażenie profesjonalnej strony.

Odpowiednia osoba tworząca te teksty jest też ważna z uwagi na samą treść. Łatwo zauważyć, że dany autor nie miał pojęcia, o czym pisze, lejąc wodę i nie zagłębiając się w szczegóły. Jest to niestety często problem w przypadku agencji zlecających takie teksty na zewnątrz. W naszym przypadku to jednak nie ma miejsca, gdyż posiadamy profesjonalnych copywriterów, którzy mają obszerną wiedzę w wielu dziedzinach i chętnie zgłębiają nowe tematy, dostarczając interesujących tekstów przyciągających uwagę czytelnika. Tego typu content marketing potrafi znakomicie uzupełnić działania SEO.

Google Adwords to dość niepewna alternatywa

Pozycjonowanie sklepów internetowych i innych serwisów jest niemal obowiązkowe, jeśli chce się być widocznym w wynikach wyszukiwania, choć istnieje też inny sposób. Kampania SEO bywa długotrwała, zajmując nawet do kilku miesięcy, zanim strony internetowe znajdą się w TOP 10. Dla niecierpliwych osób ciekawsze może być zapłacenie bezpośrednio firmie Google i wykupienie sobie miejsca reklamowego. Jeśli jednak rozpatrywana jest taka oferta pozycjonowanie stron nie powinno schodzić na dalszy plan, bo kampania Adwords ma wiele ukrytych wad.

Przede wszystkim mowa tu o możliwości wykupienia miejsca reklamowego, także wyraźnie widać, że dana strona znalazła się tam z uwagi na zasobność portfela jej właściciela. Przewagę ma tu zwyczajne pozycjonowanie strony internetowej, które znajduje się w normalnych wynikach, a więc tych postrzeganych jako bardziej wiarygodne. Panuje przeświadczenie, że organiczne wyniki biorą się z jakości serwisów i zaufania, jakim obdarzają je klienci. Prawda jest taka, że najwięcej mają tu do powiedzenia pozycjonerzy, a przeświadczenie to działa na korzyść pozycjonowanych portali.

Dodatkowo jeśli chodzi o adwordsowe promowanie stron cennik jest istotną kwestią. Nie dość, że płacimy za samo miejsce reklamowe nad zwykłymi wynikami, trzeba też uiścić niewielką opłatę za każde kliknięcie użytkownika. Każdy taki klik co prawda nie kosztuje wiele, ale nawet najmniejsze kwoty szybko się sumują i bywa, że Adwords kosztuje znacznie więcej niż mamy pożytku z wygenerowanego ruchu. W przypadku rozważania takiej kampanii należy wcześniej uważnie przeanalizować rynek i sprawdzić, czy warto się czymś takim zainteresować. Tutaj najlepiej pomoże pozycjoner, który oceni sensowność takiego przedsięwzięcia.

pozycjonowania stron Łódź

Czy warto korzystać z SEO i Adwords naraz?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie i kampanię Google Adwords, w obu przypadkach mamy ten sam cel, tyle że zdobywany innym sposobem. Wprawna agencja SEO potrafi połączyć te dwie ścieżki, sprawiając, że będą się nawzajem uzupełniały, jednak taka synergia nie zawsze okaże się korzystna, dlatego też tak ważne jest indywidualne podejście do klienta i dostosowanie planu do jego potrzeb i budżetu. To, co dla jednego pokaże się znakomitym połączeniem sił obu sposobów zdobywania topów i pozwoli okupować pierwsze miejsca już od samego początku, powoli budując mocną pozycję organiczną, dla innego będzie nadwyrężeniem budżetu, które nie pozwoli rozwinąć skrzydeł, bo wcześniej skończą się pieniądze.

W naszej firmie traktujemy każdego klienta odrębnie, zdając sobie sprawę z różniących się potrzeb czy realiów rynków, na których działają. Robimy wszystko, by możliwie jak najlepiej połączyć nasze techniki pozycjonowania z wymaganiami klienta i jego planami na przyszłość. Utrzymujemy stały kontakt, by uniknąć potencjalnych problemów, dostarczając regularnie informacji na temat poprawiających się statystyk strony. Ponadto nieustannie kontrolujemy wszystkie pozycjonowanie serwisy, sprawnie reagując w przypadku jakichkolwiek zmian. Wierzymy, że to jedyna droga do tego, by osiągnąć sukces w naszej branży. Nie jest to współpraca bez wyrzeczeń z obu stron – czasem zmieniające się algorytmy Google’a wymagają od nas dodatkowej pracy po godzinach, innym razem analiza wykazuje potrzebę większych zmian na stronie klienta. Bez pracy nie ma jednak efektów i choć nie zawsze jest łatwo, ostatecznie nasi klienci trafiają do upragnionych topów – a to najlepsza reklama w naszym zawodzie.

X