Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie SEO Poznań

Na amerykańskim rynku nieruchomości istnieją trzy aspekty, które decydują o atrakcyjności budynku – lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Jest to tak samo zabawne, jak prawdziwe, bo z uwagi na wygodę, to właśnie miejsce położenia kupowanego domu ma zazwyczaj największe znaczenie. Podobnie jest w Internecie – jeśli jakaś strona nie wyświetla się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, użytkownik nie będzie szukał dalej. Na szczęście wejście do czołówki, tzw. „topów”, nie jest niemożliwe.

Nasza agencja specjalizuje się w branży SEO, czyli technikach optymalizacji stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarki Google. Jest to dość skomplikowany i niekiedy czasochłonny proces, ale efekty takiego pozycjonowania sklepu czy strony internetowej pozwalają na ogromne zwiększenie ruchu na stronie, co przekłada się na więcej potencjalnych klientów i lepsze oferty od reklamodawców. W zależności od tematyki i oferowanych usług, z kilkuset wyświetleń miesięcznie można osiągnąć dziesiątki, jeśli nie setki tysięcy wejść. Przygotowaliście przepiękną, intuicyjną i bogatą w treść stronę internetową, która nie jest tak chętnie odwiedzana, jakbyście tego chcieli? Jedynym, czego Wam brakuje, to optymalizacja strony pod kątem SEO.

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Rzetelny audyt SEO podstawą dobrej pozycji startowej

Zanim agencja SEO zabierze się za pozycjonowanie strony, najpierw musi dokładnie zapoznać się ze stanem wyjściowym serwisu. Oznacza to szczegółową analizę każdego jej aspektu – jej tematyki, zawartości czy czasu ładowania, ale też tego, czego nie widać, czyli zarówno możliwych problemów z kodem strony oraz odpowiedniego zastosowania tagowania, jak i mnóstwa innych szczegółów. Zwykle robi to kilka osób, każda specjalizująca się w osobnych elementach audytu. Pozwala to także reagować na występujące problemy już w trakcie zajmowania się stronom, analizując każdy przypadek, czyli przeprowadzając tzw. case study. Oczywiście do wszystkiego wykorzystywany jest szereg specjalistycznych narzędzi, m.in. Google Analytics.

Każda agencja SEO ma swoje metody takiej analizy, a u nas wygląda to w taki sposób, że przedstawiamy klientowi pełen raport wraz z propozycjami zmian. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko jest możliwe do szybkiego naprawienia, czasem coś może kłócić się z wizją, jaką ma na swoją stronę klient. Z tego też powodu stawiamy na indywidualne podejście i stały kontakt, który pozwala śledzić postępy i dostosowywać się do ewentualnych zmian wynikających z rozwoju firmy klienta. Często rozwój ten ma miejsce właśnie dlatego, że strona jest pozycjonowana. Kiedy serwis internetowy poznańskiego sklepu trafia do topów i zaczyna przynosić kilkukrotnie większe zyski, nie jest niczym dziwnym, że jego właściciel otwiera nowe filie w innych miastach, a następnie chce się pozycjonować na całą Polskę. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a kto, jeśli nie ambitny właściciel strony, szuka pomocy u pozycjonerów?

Pozycjonowania Poznań

Lokalnie czy na skalę krajową?

Skoro jesteśmy już przy rozróżnieniu na pozycjonowanie lokalne i ogólnopolskie, warto krótko opisać różnice między tymi dwoma podejściami. Lokalne pozycjonowanie jest skierowane do internautów szukających danego sklepu internetowego czy usługi na terenie swojego miasta. Wtedy najczęściej wśród fraz kluczowych (o których za chwilę) znajdziemy nazwy poszczególnych miast (przykładowo chcąc wypromować naszą agencję, celowalibyśmy we frazy takie jak „Pozycjonowanie Poznań”, „pozycjonowanie stron Poznań” czy „pozycjonowanie SEO Poznań”). Naturalnie ograniczając się do jednego miasta konkurencja jest znacznie mniejsza i można trafić do topów mniejszym nakładem pracy. Należy oczywiście pamiętać, że nie przyciągnie to aż tylu klientów, lecz w przypadku niedużych firm zwykle to wystarcza.

Pozycjonowanie na całą Polskę jest już zadaniem dla znacznie bardziej doświadczonych pozycjonerów. Nie wszystkie agencje SEO potrafią tak jak my przeanalizować rynek i konkurencję, przedstawiając jasny plan działania i realne cele do osiągnięcia. Należy przy tym wystrzegać się firm obiecujących gruszki na wierzbie – dopiero porządny audyt pozwoli oszacować ewentualne pozycje i nic nigdy nie jest stuprocentowo pewne. Pozycjonowanie SEO jest na tyle niepewnym zadaniem, że musi się to opierać na zaufaniu i realnych szacunkach – czyli na czymś, czego można oczekiwać jedynie od profesjonalnych agencji.

Jak wygląda samo pozycjonowanie stron internetowych?

Mówiąc o pozycjonowaniu, mamy na myśli dwa filary i kilka dodatkowych działań poprawiających to, jak dana strona rankuje, czyli na jakich pozycjach jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google. Podstawą jest linkowanie (ang. link building), czyli działania poprzez które zwiększamy liczbę linków przychodzących do naszego serwisu z zewnątrz. Są na to różne metody, ale nie zmienia się jedno – im mocniejsza strona zamieszcza link do pozycjonowanego serwisu, tym większego „kopa” on dostanie. Takie działanie potrafi być kosztowne i wszystko zależy od wybranych serwisów, z którymi zawiążemy taką umowę sponsorowania.

Drugim filarem jest odpowiednia treść, czyli teksty, które są rozpatrywane przez algorytmy Google’a. Tutaj rolę może odgrywać wiele czynników, na których czele stoją frazy kluczowe, czyli słowa kluczowe lub związki takich słów (oraz pochodnych z długim ogonem, ang. long tail), jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych i innych stron w dużej części zależy właśnie od odpowiednio napisanych artykułów. Taki tekst musi mieć określoną długość i trzeba pamiętać o wrzuceniu tam wszystkich słów kluczowych ze wskazaną częstotliwością.

Tego rodzaju materiały trzeba następnie zamieścić w wyznaczonych przez pozycjonera miejscach, wśród których znajdują się strona główna, podstrony i wszystkie inne istotne z punktu widzenia SEO strony. Proces pozycjonowania stron robiony przez naszą firmę zorientowany jest w taki sposób, by wzrost ruchu był odnotowany w wielu miejscach, nie tylko na stronie głównej. Dlatego też współpracując z pozycjonerem należy na bieżąco sprawdzać wiele czynników wzrostu, nie tylko kilka fraz ze strony głównej.

Można też na skróty… za znacznie większe pieniądze

Powyżej opisaliśmy ogólnie to, jak wygląda organiczne pozycjonowanie sklepu internetowego czy dowolnej innej strony „od kuchni”. Jest to metoda pozwalająca osiągnąć znacznie lepsze i trwalsze wyniki niż kosztowna alternatywa, jaką jest Google Ads (Google Adwords), czyli wykupowane linki sponsorowane. Kampanie Adwords wymagają od nas sporych nakładów pieniężnych, ale dzięki temu nasza strona zawsze będzie na samym szczycie na wybrane słowa lub frazy. Mało tego, efekty są natychmiastowe – w przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego zajmującego często kilka miesięcy zanim osiągnie się oczekiwane efekty.

Dlaczego więc wszyscy nie korzystają z linków sponsorowanych? Ponieważ takie kampanie Google mają swoje wady. Największą z nich jest cena, gdyż płaci się za każde kliknięcie użytkownika. Inną sprawą jest fakt, że obecność na samym szczycie wcale nie musi świadczyć o monstrualnych wzrostach ruchu. Badania wykazują, że jedynie około 20% użytkowników korzysta z linków reklamowych. Nie ma się zresztą czemu dziwić, w końcu są one oznaczone jako reklama, a internauci bardziej wierzą stronach, które naturalnie weszły do czołówki… z małą pomocą organicznego pozycjonowania. Poza tym organiczne pozycjonowanie pozwala trzymać wysokie pozycje nawet po zakończeniu współpracy z pozycjonerem (chociaż powoli wszystko będzie spadać), podczas gdy Adwords w moment likwiduje nas z widocznego miejsca, zupełnie zakręcając kurek. Boli to w szczególności, gdy jest się zmuszonym do zaciśnięcia pasa przez jakiś czas i zmniejszenia budżetu na pozycjonowanie. Zamykając Adwords nie będziemy nawet w stanie wyjść na prostą, zaliczając nagłe spadki, podczas gdy odpowiednio wyniesiona na szczyt strona poprzez pozycjonowanie organicznie da nam czas na odrobienie strat.

Naturalnie pozycjonowanie organiczne przynosi lepsze rezultaty z perspektywy czasu, jednak dalecy jesteśmy od stwierdzenia, że Google Adwords jest bezwartościowe. Oba działania zwiększają ruch i na pewno rozważyć należy obie ścieżki. Pomocny będzie w takich rozważaniach sam pozycjoner, gdyż ostatecznie wszystko zależy od indywidualnych potrzeb klienta. Wziąć pod uwagę należy trudność fraz i tematyki, konkurencję oraz oczekiwany czas realizacji wzrostów pozycji. Najlepiej zwrócić się do pozycjonera na samym początku działalności świeżo stworzonej strony, jednak niewielu myśli, a czasem nawet nie wie o takich rzeczach jak SEO podczas startowania ze swoim biznesem. Niestety, często zgłaszają się do nas właściciele stron, którzy stanowczo zbyt późno zaczęli myśleć o pozycjonowaniu albo, co gorsza, korzystali wcześniej z usług innych, niezbyt doświadczonych agencji SEO. W takich sytuacjach cały proces nie tylko się wydłuża, ale też sprawia dodatkowe problemy.

Zadbaj o SEO zawczasu!

Przede wszystkim mocno sugerowane zmiany po wstępnym audycie mogą znacznie wpływać na dotychczasową budowę strony, a z doświadczenia wiemy, że klienci niechętnie wprowadzają je w życie. Czasem, w przypadku sklepu internetowego, należy pozmieniać kategorie produktów, innym razem problem stanowią opcje filtrowania i typ podobne, zwykle złożone elementy. W sytuacji, gdy sklep od jakiegoś czasu funkcjonuje, panuje przeświadczenie, że takie zmiany odrzucą klientów, którzy się pogubią w budowie strony, nie dostrzegając, że świeża para oczu pozycjonera jest w stanie zmienić taki podział produktów na bardziej przejrzysty, a po udanym pozycjonowaniu nowych klientów będzie tak dużo, że liczba stałej klienteli z poprzedniego okresu nie będzie miała większego znaczenia.

W przypadku ratowania strony po słabszej agencji SEO problem znacznie się pogłębia. Bywa, że niesprawdzeni pozycjonerzy testowali zasłyszane gdzieś nowe metody, traktując stronę klienta jak pole doświadczalne. Tutaj nie ma miejsca na „uda się albo się nie uda”, ponieważ w tym drugim przypadku strona może stać się wręcz nie do odratowania. W takich przypadkach jesteśmy zmuszeni przedstawić trudną decyzję – męczymy się z taką stroną bez większych szans na poprawę lub tworzymy ją zupełnie od nowa, kontrolując wszystko od początku. Nie jest to prosty wybór, lecz nie widzimy sensu w oszukiwaniu klienta, że „jakoś to będzie”. Czasem drastyczne środki są jedynym wyjściem i trzeba się pogodzić z jednorazowym kosztem stworzenia wszystkiego od początku, by w niedługim czasie zarobić znacznie więcej.

Są też agencje, która od samego początku informują klienta, że w tej branży nie można niczego obiecać, po czym zawierają umowę na 12 albo 24 miesiące, nie robiąc zupełnie nic. Paradoksalnie jest to lepsza sytuacja niż gdyby testowali niesprawdzone metody, ale to zwyczajna strata pieniędzy dla klienta – nie tylko na comiesięczne opłaty, ale też z potencjalnego zysku, jaki byłby generowany, gdyby strona trafiła w ręce fachowców. SEO zwyczajnie nie jest tematem, który można pokpić, jeśli mamy ambicje trafić do czołówek wyników wyszukiwań – wspaniałego źródła ruchu tworzonego przez unikalnych użytkowników. Dopiero z odpowiednio dużym ruchem mamy szansę powiększyć bazę klientów czy użytkowników, dzięki którym będziemy w stanie zwiększyć sprzedaż oraz zainteresowanie ze strony reklamodawców.

Pozycjonowania stron Poznań

Jeśli marketing internetowy, to tylko wspierany przez pozycjonowanie SEO

Dziś dla każdego przedsiębiorcy oczywistym jest, że strona internetowa pozwala zaistnieć na rynku dosłownie każdemu, nieważne z jak małej miejscowości czy nawet wsi. To niewątpliwe plusy marketingu internetowego. W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie jest tak naprawdę niezbędne i bez odpowiednio prowadzonych działań nie da się wiele osiągnąć. Sklepy internetowe stale potrzebują nowych klientów i ci pojawią się, jeśli pokryte zostaną frazy nie tylko tematyczne, ale także pojedynczych produktów. W końcu użytkownik wpisujący nazwę konkretnego produktu najprawdopodobniej ma zamiar go kupić. Osiągnięte topy dzięki temu szybko się zwracają, jeśli patrzymy na nie przez pryzmat kosztów, jakie wymaga usługa pozycjonowania.

W zależności od oferowanego produktu czy usługi, oferta strony może sprawdzić się na serwisach społecznościowych. Social media jest dziś potężnym narzędziem trafiania do klienta, który nawet nie wie, że chce to, co oferuje nasza firma. To jednak nie sprawdza się zawsze i niektóre strony internetowe mogą niepotrzebnie marnować środki przeznaczone na promocje, nie otrzymując w zamian oczekiwanych efektów. Użytkownicy serwisów społecznościowych są niełatwi do wyczucia i nigdy nie wiadomo, co akurat chwyci, robiąc nam darmową promocję viralową. Polecamy postawić na sprawdzone rozwiązania i nasza oferta pozycjonowanie stron właśnie taką jest. Niezależnie czy naszym klientom pomagamy wbić sklep internetowy czy celem jest dowolna inna strona internetowa – znamy Google Search i jego algorytmy na tyle dobrze, by znaleźć się wysoko wśród najlepszych wyników wyszukiwania. Nasza agencja interaktywna Poznań wybrała sobie SEO SEM jako specjalizację i w tej dziedzinie możemy zdziałać najwięcej.

Wybór agencji interaktywnej nie jest prosty, ale za naszą firmą przemawia wiele zadowolonych klientów, z których strony najlepszą recenzją jest obecność w topach. Uprawiamy content marketing wysokiej jakości, stale powiększając swoją wiedzę na temat pozycjonowania SEO i zmian w wyszukiwarkach internetowych. Nasze ceny są konkurencyjne, a czas działania wyjątkowo krótki (chociaż też bez przesady, przedstawiamy osiągalne cele). Wynika to z prostej przyczyny – łatwo sprawdzić skuteczność agencji przeglądając pozycjonowane przez nich strony. Stoją za nami duzi klienci i duże doświadczenie, które pozwalało nam dotychczas dostosować się do każdej zmiany algorytmów Google. Nawet w przypadku tych najtrudniejszych względem tematyki stron pozycjonowanie wychodzi nam bezproblemowo, czasami jest to po prostu kwestia nieco dłuższej walki o czołówkę wyników wyszukiwania.

X