Pozycjonowanie Szczecin

Pozycjonowanie SEO Szczecin

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania potrafi drastycznie zwiększyć ruch na stronie internetowej, przynosząc ogromne efekty w kwestii potencjalnych klientów, budowania świadomości marki czy atrakcyjności ofert od reklamodawców. Wbrew popularnym przekonaniom, czołówka pozycji nie zależy wcale od rzeczywistej popularności ani stopnia zaufania wśród internautów, jakim miałaby się cieszyć dana strona internetowa. Za wszystkim stoi agencja SEO i jej techniki pozycjonowania stron internetowych.

Sam proces pozycjonowania nazywany jest optymalizacją pod kątem wyszukiwarki (ang. Search Engine Optimization, w skrócie SEO), na co składa się wiele czynników. Firmy specjalizujące się w tej dziedzinie – agencje SEO – nieustannie sprawdzają nowe rozwiązania, próbując dopracować pozycjonowane strony pod algorytmy Google’a. Nie jest to jednak proste i żaden pozycjoner nie daje stuprocentowego zapewnienia, że wyniesie stronę klienta odpowiednio wysoko w określonym w umowie okresie. Dlatego też nieodłącznym elementem współpracy z pozycjonerem jest pewna doza zaufania, a to można powierzyć jedynie sprawdzonym firmom. Strony klientów wyniesione do tzw. „topów” wyników wyszukiwania przez agencję pozycjonującą są tu najlepszą reklamą i tylko pozycjoner z odpowiednią renomą może zapewnić skuteczne pozycjonowanie.

FORMULARZ KONTAKTOWY

 

Ile zajmuje trafienie do topów?

Kampania SEO to dość czasochłonne zajęcie. Rozpoczynając współpracę z klientem, pozycjoner przygotowuje audyt SEO. Każda firma ma swoje metody, ale w naszym przypadku specjaliści kompleksowo analizują stronę, przygotowując wyczerpujący raport dla klienta wraz z najważniejszymi punktami, którymi ten musi się zainteresować. Nasz audyt nie tylko opisuje wyjściowy stan strony internetowej, ale przede wszystkim przedstawia sugerowane zmiany, jakie powinny zostać dokonane przed rozpoczęciem dalszych prac.

Początkowa optymalizacja tego rodzaju pozwala przygotować stronę internetową pod kątem SEO w sposób, który pozwoli później zmaksymalizować działania pozycjonera. Internetowe pozycjonowanie przebiega bowiem każdorazowo zupełnie inaczej i wierzymy, że jedynie indywidualne podejście do klienta umożliwia osiągnięcie zadowalających obie strony rezultatów. Jest to istotne zarówno na początku zawarcia umowy, jak i w trakcie współpracy, gdyż wszelkie większe zmiany powinny być podparte działaniami SEO. W przypadku sklepu internetowego może to być dodanie nowej kategorii produktów, czym pozycjoner powinien zajmować się od samego startu, by osiągnąć jak najlepsze wyniki. Kontakt na temat rozwoju i przyszłości serwisu przekłada się na znacznie skuteczniejsze pozycjonowanie strony.

W zależności od pozycji wyjściowej, osiągnięcie topów może zająć w większości przypadków od kilku tygodni do paru miesięcy. W porównaniu do efektów, jakie za sobą niesie, jest to relatywnie krótki czas, jednak niektórzy mogą oczekiwać znacznie szybszych efektów. Tutaj do gry wchodzą kampanie Google, a konkretnie Google Adwords (Google Ads). Jest to swego rodzaju pójście na skróty i ma swoje zalety, ale też istotne wady.

Pozycjonowania Szczecin

Pozycjonowanie SEO czy Google Adwords?

Podstawą przy wchodzeniu na szczyt wyników wyszukiwania jest decyzja w zakresie metody. Google Adwords to zasięganie pomocy u źródła, więc mamy pewność, że z chwilą rozpoczęcia płacenia nasza strona wyląduje na samej górze strony, ponad normalnymi wynikami wyszukiwania. Będzie ona jednak oznaczona jako reklama, z czym wiążą się problemy. Przede wszystkim internauci nie zawsze ufają linkom reklamowym. Mówi się o maksymalnie 20% skuteczności w kwestii opłacanych fraz, po wpisaniu których wyświetla się reklama naszego serwisu. To 20% wciąż jednak generuje ogromny ruch, przy czym nie można zapominać, że za każde takie kliknięcie należy zapłacić Google’owi niewielką kwotę, która szybko może urosnąć do ogromnych sum. Trzeba również dodać, że chociaż strona trafia na miejsce reklamowe natychmiast, równie szybko z niego znika po zawieszeniu płatności.

W przypadku pozycjonowania strony technikami SEO efekty są zwykle lepsze i trwalsze, lecz wejście do topów trwa znacznie dłużej. Plusy są jednak istotne. Internauci bardziej ufają wysokim pozycjom nieoznaczonym jako reklama, a zaufanie, szczególnie w kwestii sklepów internetowych, odgrywa wyjątkowo ważną rolę. Nie ma się co oszukiwać – Internet rozleniwia użytkowników. Marketing internetowy wygląda tak, że albo jest się w topach, albo nie sprzedaje się produktów. Osoba wpisująca do wyszukiwarki konkretne frazy powiązane z oferowanymi produktami zazwyczaj chce dany przedmiot kupić i nie będzie chciało jej się przeglądać więcej niż kilku pierwszych sklepów. Niższa pozycja, nawet w przypadku bardziej intuicyjnej strony czy niższych cen, przestaje mieć znaczenie, kiedy taki sklep nie jest nawet brany pod uwagę przez potencjalnego klienta.

Kolejną zaletą, jaką charakteryzuje się takie pozycjonowanie stron internetowych, są niższe koszty i pozycjonowanie szerokie, czyli na większą liczbę fraz i słów kluczowych. W przypadku Adwords wraz z większą liczba takich fraz rosną koszty, z kolei pozycjoner dba o kilkadziesiąt, a często nawet kilkaset fraz naraz. Oczywiście będzie to zależało od tematyki i skali kampanii SEO, ale na pewno jest to duża zaleta.

Pozycjonowanie lokalne czy na całą Polskę?

Nie ulega wątpliwości, że lokalne pozycjonowanie jest znacznie łatwiejsze od ogólnopolskiego. W przypadku mniejszych firm i ich stron pozycjonowanie lepiej skupić wokół jednego lub kilku miast, chociaż wyjątkiem będą tutaj sklepy internetowe prowadzące sprzedaż wysyłkową. W przypadku większych firm wszystko zależy od klienta. Wykorzystując naszą agencję jako przykład – frazy „pozycjonowanie stron” i „agencja SEO” są wyjątkowo popularne i ciężko jest przebić się na sam szczyt, podczas gdy w przypadku „pozycjonowanie stron Szczecin”, „agencja SEO Szczecin” czy nawet samego „pozycjonowanie Szczecin” jest dużo łatwiej. Oczywiście ogranicza to grupę docelową, także kwestia ta powinna zostać przemyślana. Decyzję pozostawiamy klientom, służąc pomocą w razie wahania.

Tego typu słowa kluczowe są niezmiernie ważne w pozycjonowaniu stron, gdyż na ich podstawie pozycjoner planuje dalsze działania. Frazy kluczowe powinny być tym, co ludzie najczęściej wpisują w wyszukiwarce Google, ale też muszą mieć swoje odzwierciedlenie w ofercie serwisu. Na tej podstawie firma pozycjonująca wyszukuje frazy pochodne, a to pozwala takiej agencji interaktywnej stworzenie odpowiednich treści do zamieszczenia na stronie klienta.

Jak powstają teksty SEO?

Same teksty tworzone są przez copywriterów na podstawie wytycznych od pozycjonera. Idealne artykuły powinny nie tylko zawierać wszystkie niezbędne frazy, mieć określoną długość oraz spełniać inne wymagania algorytmów Google’a, ale także być treściwym tekstem, który będzie wartościowym dodatkiem w serwisie klienta. Strona główna szczególnie jest tutaj istotna, gdyż stanowi wizytówkę firmy. Nie wszystkie agencje mają swoich copywriterów, a zlecanie takich artykułów agencjom zrzeszającym copywriterów to loteria. Nasza firma może pochwalić się doświadczonymi pisarzami tworzącymi teksty wysokiej jakości, które przy okazji spełniają wszystkie warunki treści potrzebnych do pozycjonowania SEO.

Trudno przecenić wartość dobrych jakościowo tekstów, gdyż stanowią one świetny materiał informacyjny dla klientów sklepu, częściowo odciążając dział obsługi klienta. Oczywiście klient powinien dokładnie zapoznać się z treścią takich tekstów, żeby przypadkiem nie zamieścić na stronie informacji na temat marki, której nie ma w ofercie, ale to już kwestia dobrania odpowiednich copywriterów. Nasi pracownicy nie mają problemów z przyswajaniem tematu i zapoznaniem się z ofertą danego sklepu, a w razie pytań swoje zwięźle ujęte pytania kierują na skrzynkę klienta.

Niestety, rynek pozycjonowania zmaga się z plagą złych tekstów. Niemerytoryczne teksty, które ucieleśniają pojęcie „lanie wody”, są codziennością branży. Takie artykuły nie tylko wyglądają źle w oczach pozycjonerów, ale przede wszystkim odrzucają osoby odwiedzające stronę klienta. Nagminne jest zlecanie tekstów byle komu, a później zostaje się z obszernym i kiepsko napisanym opisem np. Ray-Banów, podczas gdy wśród oferowanych przez sklep klienta okularów przeciwsłonecznych nawet nie ma takiej marki. Słychać też często o plagiatach kopiowanych żywcem z Internetu. Kwestia copywritingu jest szczególnie kontrowersyjna, tak więc zalecamy ostrożność w doborze odpowiednich pisarzy.

Linkowanie drugim filarem pozycjonowania

Oprócz odpowiednio napisanych tekstów, ważne jest również budowanie bazy linków (ang. link building), które odsyłają do pozycjonowanej strony. Najtańszym rozwiązaniem jest korzystanie z katalogów stron. Są to miejsca gromadzące rozmaite tematycznie linki, które użyczały siły swojej domeny dla zamieszczonych tam stron. jest to działanie dość przestarzałe i obecność w niektórych katalogach może wręcz przynieść więcej złego niż dobrego. Jeśli pozycjonerzy są zmuszeni z nich korzystać, ważna jest dokładna analiza takiego katalogu i ocenienie, czy wykorzystanie go przyniesie jakiekolwiek korzyści.

Innym rozwiązaniem na pozyskiwanie linków są komentarze na forach internetowych lub blogach, chociaż i to nie jest idealnym rozwiązaniem. Z czasem tego rodzaju linki stały bezużyteczne z punktu widzenia SEO przez atrybut „nofollow” w kodzie HTML. Zwykle zachodzi to automatycznie i zmusiło to pozycjonerów do szukania innych metod.

Znacznie droższym, ale proporcjonalnie bardziej skutecznym rozwiązaniem jest bez wątpienia kupowanie wpisów sponsorowanych. Po nawiązaniu kontaktu ze stroną informacyjną lub właścicielem bloga dogadujemy się co do kosztu takiej usługi, a wtedy zamieszczany jest tekst traktujący o tematyce strony klienta, który przede wszystkim przekazuje „siłę” takiego serwisu pozycjonowanej stronie. Często obowiązek stworzenia takiego tekstu leży po stronie klienta, stąd kolejny raz powraca kwestia doświadczonego copywritera i wartość agencji SEO, która ma takiego w swoich szeregach.

Jak można wzmocnić pozycjonowanie?

Pozycjonując stronę internetową, klienci zastanawiają się często nad innymi środkami zwiększenia ruchu. Jedną z najczęściej powtarzających się propozycji jest aktywność w mediach społecznościowych. Z naszych doświadczeń wynika, że social media to kapryśna bestia. Niezależnie od trudu włożonego w prowadzenie takiego fanpage’a, nigdy nie mamy pewności, że przełoży się to na wyświetlenia strony klienta, a zarządzanie czymś takim jest też czasochłonne z uwagi na skrócony kontakt z użytkownikami tych serwisów i odpisywanie na liczne pytania oraz komentarze.

By strona w mediach społecznościowych przyniosła rzeczywiste wyniki, tamtejsze materiały muszą stać się viralowe. Tego, co stanie się viralem, praktycznie nie da się przewidzieć, toteż z reguły nie zajmujemy się fanpage’ami. Skupiamy się na rzeczywistych wynikach, których osiągnięcie jest wysoce prawdopodobne, co w naszym przypadku oznacza pozycjonowanie SEO SEM. Nasza oferta składa się z działań, w których jesteśmy w stanie zapewnić możliwie jak największą skuteczność.

Pozycjonowania stron Szczecin

Możliwe zagrożenia dla agencji i klienta

Najlepszą sytuacją wyjściową dla pozycjonera jest świeża strona lub sklep internetowy. Wczesna współpraca z klientem pozwala na udział w tworzeniu strony i zaprojektowaniu wszystkich jej aspektów pod optymalizację SEO. Niestety o pozycjonowaniu często myśli się po fakcie, kiedy strona jest już gotowa, tyle że nie generuje wymaganego ruchu. Często sugestie agencji wynikające z audytu okazują się w zbyt wysokim stopniu naruszać integralność strony i klient nie chce dokonać potrzebnych zmian. W takim wypadku pozycjoner ma utrudnione zadanie, a można było to załatwić myśląc o pozycjonowaniu SEO od samego początku.

Problemów może również nastręczyć przeszłość z niedoświadczonym pozycjonerem. Pierwsza lepsza agencja interaktywna SEO zwykle może narobić więcej szkód niż rzeczywistego pożytku. Gdy klienci dostrzegą brak wyników i po zakończeniu umowy znajdą kogoś innego, następny pozycjoner często wychodzi z gorszej sytuacji niż ta początkowa. W ekstremalnych sytuacjach optymalizacja może okazać się praktycznie niemożliwa, mając domenę zaśmieconą najgorszymi możliwymi działaniami, które taki nieuczciwy pozycjoner postanowił przetestować na stronie klienta. Wtedy jedyne, co możemy zaproponować, to zupełnie nowa domena, także, jak widać, skutki mogą być bardzo niekorzystne.

Mniej szkodliwe, lecz równie bezużyteczne dla klienta są agencje wykorzystujące fakt, że rynek SEO nie daje zapewnień co do skuteczności swoich działań. Tacy pozycjonerzy upodobali sobie umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące, w trakcie których rzadko informują o postępach, tłumacząc brak wyników zmiennymi algorytmami Google’a. Jedyna pozytywna rzecz, jaką można powiedzieć o takich agencjach, to to, że przynajmniej nie utrudniają pracy następnym agencjom, ale tracą cenny czas klienta. Koniec końców, wybór pozycjonera powinien być przemyślany, by współpracować jedynie ze specjalistami i nie narażać się na nieprofesjonalne firmy.

Dlaczego my?

Wybierając naszą firmę, klient otrzymuje wszystkie niezbędne informacje na temat tego, co dzieje się na jego stronie, jak poprawia się jej pozycja w wyszukiwarce Google i jakie są plany na bliską i dalszą przyszłość. Cenimy sobie kontakt w dowolnej formie, nie zostawiając klienta w niepewności i stosując się do jego wymagań, choćby takich, które pojawiają się już po rozpoczęciu kampanii SEO. Szanujemy przy tym czas klienta, nie dzwoniąc do niego codziennie i nie zawalając jego skrzynki mailowej raportami z każdego „skoku” w Google’u. Mimo nieprzewidywalności efektów naszego zawodu, doświadczenie i stała chęć rozwoju pozwala nam stale polepszać wyniki i w najgorszym przypadku „topy” są jedynie kwestią nieco dłuższego czasu.

Jesteśmy zdania, że każdy sklep czy strona w Internecie są czyimś „dzieckiem” i ich właściciele niechętnie podejdą do jakichkolwiek zmian. W przypadku pozycjonowania takie zmiany są jednak często niezbędne, ale staramy się szukać kompromisów. Nie wymagamy pełnego dostępu do strony i przyzwolenia na robienie, co nam się żywnie podoba. Jeśli strona ma przestać być czymś, z czego klient był pierwotnie dumny, należy zastanowić się nad sensem jej pozycjonowania. Nie można jednak nie zwrócić uwagi na to, że człowiek szybko przyzwyczaja się do zmian, a korzyści idące za efektami SEO tylko ułatwią sprawę. W końcu napływ potencjalnych klientów i zwiększenie ruchu może wyjść stronie tylko na lepsze.

Pozycjonowanie SEO staje się coraz popularniejsze, gdyż coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Bez odpowiedniej widoczności strona będzie miała ogromny problem, by zostać zauważoną przez Internautów. Agencje SEO pozwalają wybić się nawet najmniejszym firmom, bo po to właśnie jest Internet – by każdy mógł w nim zaistnieć. Nawiązując współpracę z pozycjonerem można łatwo dopomóc szczęściu i rozwinąć swój biznes do sporych rozmiarów. Z tego powodu szkoda marnować czas, najlepiej zaufać specjalistom i zadbać o to, by ludzie mieli szansę w ogóle znaleźć taką stronę.

X